zondag 22 november 2015

MUUR



Bakstenen maken de fundering van een creatie, van een muur. Maar soms brokkelt een deel van die muur af . Hoe komt dat? Doordat hij daar al jaren zo staat of doordat iemand of iets het heeft (aan)geraakt. 

Stil is de muur, maar dom is hij niet. Een muur neemt zon, regen en wind in zich op. Hij vergeet niet dat het gebeurd is.

Gaten zijn interessant. Ze vertellen meer over de omgeving dan over de muur zelf. Hij leert ermee leven maar de anderen hebben er telkens iets over te zeggen.

Ik zie de muur niet, maar ik voel hem wel. Anderen zien hem wel maar blijven toch het liefst erachter. Praten over een zo gezegde blauwe muur als deze groen is, lijkt voor hen de waarheid.

Ik hou van mijn muur want het is mijn houvast. Wat erachter gebeurt, is eigenlijk niet belangrijk.
Zorg voor jouw muur hoe dan ook, want door storm kan hij flink afzien.

Mijn muur, mijn leven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten