vrijdag 6 november 2015

Hé jij!

Hé jij!

Ja, jij die me al heel de tijd aankijkt. Wat is er? Heb ik soms iets van je aan? Dit is grappig want je hebt net dezelfde outfit aan. Wat wil je me vertellen? Ik zie het in je ogen dat er een heel verhaal zit aan te komen. Maar je lippen gaan niet vaneen. Ben je bang?  Je hoeft echt niet bang te zijn want ik ga nergens heen. Ik heb een goed luisterend oor en kan me zelf in je plaatsen als het moet. Een traan rolt van je wang. Serieus, wat is er mis? Maar een glimlach neemt het over en daar op dat eigenste moment zie ik een flits. Een flashback is het betere woord. Mijn gedachten gaan naar het verleden, naar het meisje met de eeuwige glimlach. En dan zie ik ook een blik van herkenning in jouw ogen. “Hé jij,” zeg je net op hetzelfde moment. “Ik zie je graag. We komen er wel.”


En toen raakte ik de spiegel aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten